komputer i laptop

Jak wypromować firmę budowlaną w internecie?


Do niedawna większość firm budowlanych prowadziła działania marketingowe korzystając tylko z kanałów tradycyjnych. Tendencja ta jednak powoli ulega odwróceniu na rzecz kanału internetowego, dzięku któremu możemy dotrzeć do coraz większej rzeszy klientów. Większość osób do 30 roku życia poszukiwania firmy budowlanej zaczyna od wpisania odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę internetową. Jeśli chcesz aby to Twoja firma pojawiła się jako pierwsza w wyszukiwarce, a strona internetowa zachwyciła profesjonalizmem, to poniżej znajdziesz garść cennych wskazówek odnośnie marketingu internetowego.

 

Marketing internetowy w budownictwie

Branża budowlana jeszcze nie tworzy dużego zagęszczenia w kontekście marketingu interenetowego lecz tendencja jest wzrostowa. Oznacza to, że tak naprawdę jeśli chcemy założyć stronę internetową, która odniesie sukces to jest teraz ostatni dzwonek by to uczynić. Żeby nasza reklama trafiała do odbiorców, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani naszymi usługami powinniśmy skupić się na następujących elementach.

 

Podkreślić teren działania – powinniśmy zrobić wszystko żeby nasza firma była odnajdywana w prosty sposób przez osoby, które poszukują usług w naszym rejonie działania. Można to zrobić poprzez podkreślenie obszaru świadczenia usług naszej firmy oraz poprzez wpisanie się do lokalnych list firm, które umożliwią łatwe odnalezienie przez mieszkańców określonego rejonu.

 

Podkreślić niszę – zawsze usługi, które są zawężone będą łatwiej docierały do grona odbiorców. W końcu nie każdy kto potrzebuje ekipy wykończeniowej, będzie szukał ekipy budowalnej. Czasami ograniczy się do wklepania w wyszkuiwarkę precyzyjnie określonej usługi, a naszym zadaniem jest zadbać o to by to nasza strona odpowiedziała na jego zapytanie.

 

Zastosować content marketing – założyć firmowego bloga, gdzie będziemy tworzyć treści świadczące o profesjonalizmie naszych usług. Czy będą to artykuły dotyczące technik budownictwa czy też opisy zrealizowanych przez naszą ekipę projektów, dzięki takiemu zabiegowi zbudujemy pozytywny i przede wszystkim rzetelny wizerunek naszej firmy, a każdy potencjalny klient będzie mógł sprawdzić poziom naszej wiedzy. Warto również zadbać o to aby każdy klient mógł napisać ocenę naszych usług, bo nadal najlepszą formą marketingu jest „marketing szeptany”.

 

Strona internetowa firmy budowlanej

„Co z oczu to z serca”, a to co trafi do oczu naszych klientów zależy tylko i wyłącznie od nas samych. Zatem musimy zadbać o to aby nasza strona była przejrzysta i udzielała potencjalnym klientom odpowiedzi na ich pytania. Aby uzyskać efekt w postaci szerokiej gamy klientów wystarczy zastosować poniższą recepturę:

  • Zdjęcia najwyższej jakości – osoba, która klika na link do naszej strony internetowej powinna w tle ujrzeć zdjęcie, które nie tylko będzie zrobione w jakości HD, ale także będzie się pozytywnie kojarzyło i świadczyło o poziomie profesjonalizmu charakterystycznego dla naszej firmy. Warto zatem zainwestować w zakup zdjęć od zawodowców lub zorganizowanie sesji zdjęciowej, gdzie moglibyśmy pozyskać odpowiednie zdjęcia z pracownikami naszej firmy. Dodatkowym atutem jest zamieszczenie swoich personaliów pod prawdziwym zdjęciem na którym widniejemy z uśmiechem na ustach. Dzięki temu stajemy się dla klienta prawdziwym człowiekiem, co przekłada się automatycznie na poziom zaufania wobec naszej firmy.
  • Minimalistyczny układ – jeśli zalejemy klienta zwartym tekstem jak z książki automatycznie zniechęcimy go do przeglądania treści w nim zawartych. Jeśli chcemy aby nasza strona mówiła to co klient chce się dowiedzieć powinniśmy zadbać o czytelny układ, który zapewni odzwiedzającemu naszą stronę internetową wygodne poruszanie się po różnych tematach. Warto więc zainwestować w odnośniki do galerii zdjęć, forum, bloga, notki o naszej firmie, sprzęcie który stosujemy i usług jakie są przez nas oferowane. Wszystko to ubrane w jedną czytelną infografikę w której wszystko ma swój symbol. Dzięki takiemu wsparciu graficznemu strona będzie czytelna i łatwa w obsłudze nawet dla najbardziej leniwych i wyróżni się spośród innych firm, które nie stosują tego typu nowoczesnych rozwiązań.
  • Opinie klientów – nic nie przemawia tak do ludzi jak inni ludzie. Żaden marketingowy chwyt i żadna profesjonalna reklama nie będą miały takiej siły przebicia jak dobra reklama wypowiedziana przez osobę, która na własnej skórze przekonała się o jakości usług naszej firmy. Powinniśmy zatem zrobić miejsce na opinie naszych klientów, a następnie zadbać o to żeby mieli powody do chwalenia jakości naszych usług.
  • Dokładny opis usług i sprzętu – profesjonalne podejście do klienta wymaga dokładnego opisu świadczonych usług. Powinniśmy umożliwić klientowi zapoznanie się nie tylko z gamą naszych usług, ale także technik jakimi je wykonujemy, skąd pozyskujemy materiały i z jakiego sprzętu Im dokładniejszy i bardziej fachowy opis tym lepiej.
  • Osiągnięcia – żeby klient otrzymał coś poza zwykłymi reklamami i tekstami wychwalającymi naszą firmę pod niebiosa, powinniśmy mu dostarczyć twardych dowodów na to, że nie są to czcze przechwałki. Najprostszym sposobem jest zamieszczenie zdjęć ze zrealizowanych już projektów. Warto zwrócić uwagę na to aby były robione przez profesjonalnego fotografa z dbałością o odpowiednie naświetlenie i wszelakie możliwe aspekty decydujące o jakości zdjęcia. W końcu im korzystniej wypadnie nasze zdjęcie tym lepsze wrażenie zrobi na kliencie. Z tego względu zdjęcia wykonane aparatem z telefonu w gruncie rzeczy odpadają chyba, że posiadamy wybudowany apart o jakości minimum 8Mpx i potrafimy robić dobre zdjęcia. W innym wypadku warto zainwestować w apart cyfrowy.

 

Pozycjonowanie firmy budowlalnej

Żeby jednak nasza doskonale i czytelnie przygotowana strona mogła zainstnieć w sieci i zdobyć symaptię klientów musi najpierw zostać odnaleziona. Pozycjonowanie (SEO) to nic innego jak zajmowanie wysokich pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Tylko dzięki wysokiej pozycji znajdziemy potnecjalnych klientów, więc nie jest to luksus lecz koniecznośc. Żeby osiągnąć wysokie pozycje wystarczy zastosować trzy proste kroki:

  • Dobrać słowa kluczowe – czyli zastosować w budowie strony takie frazy, które są często wyszukiwane w danej branży. Dodatkowo oprócz słów określających specjalizację naszej ekipy budowlanej musimy zadbać o to by odpowiednio powiązać słowa klucze z określeniem lokalizacji np: wykończeniówka małopolskie, usługi remontowe Kraków itp. Dzięki takiem zabiegowi zagwarantujemy naszym sąsiadom możliwość odnalezienia własnie naszej firmy, a nie firmy z przeciwległego końca polski.
  • Zbudować bazę stron przyjaznych – duży wpływ na naszą pozycję w wyszukiwarkach ma ilość odnośników do naszej strony. Zatem jeśli sto innych firm na swoich stronach zamieści link do naszej strony, to mamy gwarancję wysokiej pozycji. Warto, więc dbać o partnerów biznesowych oraz założyć fanpag’e swojej firmy na facebooku i zapisywać się do lokalnych katalogów firm.
  • Zoptymalizować linki – bardzo pomocnym narzędziem, które ma wpływ na pozycję w wyszukiwarkach internetowych jest optymalizacja linków. Czyli nadanie im prostej i czytelnej formy w której chaotyczny ciąg liter i cyferek zastępujemy logicznymi wyrazami. Dzięki temu łatwiej będzie znaleźć naszą stronę internetową, a link będzie bardziej przystępny i zachęcający do przesłania dalej – zwłaszcza gdy zadbamy o chwytliwy nagłówek.

Jeśli nie jesteś dobrze zapoznany z tematem wyszukiwarek internetowych, optymalizacją i tworzeniem stron www, nie musisz kończyć szeregu kursów. Możesz poratować się wynajmując profesjonalistów od SEO. Dzięki firmom, które zajmują sie marketingiem internetowym możesz zająć się prowadzeniem firmy, a prowadzenie strony zostawić w dobrych rękach za stosunkowo niewielką kwotę. Zwykle wydatek na kampanię marketingową zwraca się w niedługim czasie, a zwłaszcza w branży budowlanej.

 

 

Edwin Harmata